måndag 5 mars 2012

Veckans meny v 10

Tänkte försöka en ny grej, att dela med mig av vad som är planerat till kvällsmat var vecka. Vi får väl se hur det går, men jag börjar iaf... Vanligen planerar jag maten på måndagar, av två anledningar. Dels vill jag ha koll på Maxis erbjudanden (försöker undvika för stora lager i frysen numera :)) och dels kommer min matlagningskompanjon varannan måndag o hon vill gärna ha något att säga till om den veckan hon är här.

Nåväl, så här ser planeringen ut för v 10:
Måndag: Ugnsstekt lax med Danielsallad (dvs vanlig sallad m isberg, tomat, gurka osv plus fetaost o hackat äpple) och kall sås på creme fraiche, remoulad o gurkmajonnäs, kryddad med Röd thai curry (Santa Maria)
Tisdag: Färdiga hamburgare, sallad
Onsdag: Kyckling i form (ett Anna Hallén-recept), kokt broccoli. Det blev kyckling med bearnaisesås, det behövde gå supersnabbt och jag orkade inte tänka.
Torsdag: Köttfärslimpa m fetaostbitar i (en variant på det här receptet, fast man gör köttfärslimpa av det istället), kokt grönsaksblandning, ugnsbakad lök till de som så önskar
Fredag: Stekt strömming, blomkålsmos. Minns faktiskt inte vad det blev vi gjorde...
Lördag lunch: Korv stroganoff, blomkålsris
Lördag kväll: Grillade kycklingben, cole slaw. Orkade inte göra cole slaw så det fick bli sallad till...
Söndag lunch: rester eftersom jag är själv hemma (korv stroganoff...)
Söndag kväll: Torsk med pestotäcke (modifierat Anna Hallén-recept eftersom jag inte gillar tapenade utan bara tar pesto). Gjorde torsk med en paprikasmaksatt sås istället - supermums!

Sen får vi se hur det blir i verkligheten. Får Anna Halléns nya kokbok under veckan så det finns viss risk att någon maträtt ändras pga det, men jag måste ändå ha en grundplanering...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar