onsdag 8 februari 2012

Snabbfrukost - ägghack med majonnäs

Snabbt och enkelt,som dessutom går att förbereda kvällen innan! På förmiddagen fikar vi på jobbet och eftersom jag inte äter speciellt mycket vid 6-draget innan jag ska iväg behöver jag fylla på. En av favoriterna är ägghack med majo. Inte så komplicerat kanske, men mitt tips handlar egentligen om hur man hackar sitt ägg lättast! Jag använder vanlig äggskivare, men tricket är att börja med ägget STÅENDE, med den äggvitestinna delen uppåt. Skiva en gång, vrid ett kvarts varv, skiva igen. Tippa ut ägget i handen och lägg det "som vanligt" i skäraren o skiva en tredje gång. Tippa ner i en lagom stor burk, klicka i lite majo. Jag brukar ha två ägg, det blir ganska lagom. När man ska äta geggar man ihop det till en röra - mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar