måndag 12 mars 2012

Veckans meny v 11

Då var det dags för den här veckans matplanering, och den ser ut så här:

Måndag: Kalops, cole slaw (mest bara för att min bästa cole slaw-görare kom idag och jag har längtat efter cole slaw :)), sallad
Tisdag: Kycklingnuggets, vitlöksås, sallad
Onsdag: Stekt strömming (eller rättare sagt sill, för det är vad som finns i Skåne, men jag väljer de minsta filéerna och kallar dem strömming som det ska vara :)), blomkålsmos
Torsdag: Stekt lax, gröna ärter, hollandaise Sesampanerad asiatiskt marinerad lax, wokgrönsaker
Fredag: Tacofärs, grönsaker och ostnatchos bönsallad
Lördag lunch: Pankisar, har hittat ett recept i en av Anna Halléns kokböcker som ser lovande ut, ska testa det tänkte jag. Fast jag lär väl bygga om det i vilket fall, det brukar jag ju göra :) Stekt falukorv, stuvad blomkål
Lördag kväll: Gratinerade kycklingfiléer av något slag, kokta grönsaker, bönsallad Dansk fläskstek med knaprig svål, massor av olika grönsaker och en fantastisk kantarellsås
Söndag lunch: Stekt korv, kokta grönsaker Pankisar, jag gjorde en variant på mandelmjöl och husk som blev helt OK om än inte som riktiga pankisar...
Söndag kväll: Hamburgare med bröd gjort på Bakerix, grönsaker Blandade rester från veckan som gått, eftersom dottern åt fiskbullar och det var jag inte sugen på.

Förhoppningsvis kommer det iaf några recept under veckan, det blev lite dåligt med det förra veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar